kelopak bunga

Friday 7 September 2012

Kompleks Dalam Negeri ( KDN ) 23 OGOS 2012


Assalamualaikum..

Hai semua. Weehuu.. mood raya lagi ke? Haha. Alhamdulillah masih lagi dalam mood raya. Walaupun ramai yang dah kembali ke kota untuk bekerja kan. Hihihi. Hurm hari ni hari raya yang kelima. Alhamdulillah masih lagi bernafas untuk hari seterusnya. Amin. Walaupun banyak dugaan yang ditempuh dan di uji saya berharap dapat melaluinya dengan baik. Terim kasih pada Allah Yang Maha Esa memberi kesempatan buat saya. Juga terima kasih pada kaum keluarga dan juga terima kasih pada kawan – kawan yang memberi sokongan pada saya.. tq so much.

Haishh. Kita bukan nak cerita panjang sangat pon. Saje je nak wat ayat jiwang sikit. Hehe. Hurm raya kelima saya dan mak saya turun ke KL. Opsssssss. Bukan saya sahaja. Marah lak sepupu kesayangan saya nanti. Haha.. jangan marah erk korg. Erm saya, mak saya, ami ( cousin saya ) dan kak lang ( cousin saya jugakkk ) pergi ke KDN. Hah.. pe tuh KDN. Kompleks Dalam Negeri. Nak wt pe kt KDN tuh??? Hurm saya, mak saya dan kak lang nak wat passport la. Hahha. Kami akan pergi ke suatu tempattttt. Hehe. Tempat tuh rahsia lagi. Tunggu kan kemunculan yer after saya pergi ke suatu tempat tuh. Haha. Yang si ami lak tolong temankan kami. Almaklum la kami ni tak tahu sangat. So bila ade orang guide boleh la. Hehe. Tq ami. Hihi.

Sampai sana makkkkkkkk aiiiiii..!! jangan terkezuttt.. ingat kan tak ramai yang  balik ke kota. Rupa yer ramai gilerr.. sampai – sampai sana kami terus ke bahagian yang nk dituju. Perghhhh. Beratur panjang gilerrrrrrr..!! so kami pon beratur. Tengah – tengah beratur tengok orang lain siap pegang borang. Nak tanya malu. Ni la orang yer. Malu je keje. Sape lagi kalau bukan saya. Hehe. Tapi semalu – malu saya pon saya redah jugak bahagian dalam  tuh. Cari punya cari mana borang tuh berada akhir yerrr. Yesssss jumpa jugak borang tuh. Ambk la pe lagi kan. Then ada la orang bertanya. Maka saya pon beritahu la di mana kaunter yang ada borang. Hehe.. baik tak saya nie?? Baik kan. Haha. Puji diri sendiri sekejap. Erm pastu saya dan ami pe lagi pulun cari meja. Haha. Nak isi borang.

Selesai isi borang sambung beratur balik. Jangan bimbang. Mak saya tukang beratur sat. after selesai isi kami beratur balik. Hihi. Masa tengah beratur kami ni da la tak de sekeping gambar. Haha. Lawak giler. Hurm last – last ami suh saya round satu bangunan tuk cari kedai gambar. Saya pon pergi la. Then cari punya cari jumpa la kedai gambar. Call depa. Depa suh wat dlu. Ok la saya ape lagi terus ambk gambar la. Nanti senang. Hehe. Sekejap giler ambk gambar. Haha. Then naik balik atas. Sudah hampir untuk mengambil nombor giliran. Perghhh.. hampir 1 jam gk la nak ambk nombor tuh. Huhu. Then dah dapat mak dan kak lang pula ambk gambar. After that kami naik semula dan tunggu giliran tuk kami berurusan. Yeahhh..!! akhir yer. Hehe. Serius tak lama mana pon sebenaryer. Sebab yer mereka semua dah terlatih kot. Then dah settle urusan dengan pengenalan semua urusan pembayaran pula. Ade prosedur ok. Ikt nombor yang ditayang. Haha. Lama gak la. Nombor dah la langkau –langkau. Hohoho. Then selesai membuat pembayaran semua tunggu untuk mendapatkan passport pula. Haha..

Tadi masa untuk urusan bayaran saya yer nombor last dari mak dan kak lang. padahal nombor saya tuh tengah – tengah antara mak dan kak lang. tapi kak lang selesai dulu. Haha. Lawak giler. Hurm then masa nak ambk passport lak saya punya paling cepat. Haha.. cam ne tuh. Haha. Achaner tuh. Then dah settle saya punya. Tak sampai 5 minit. Haha. Part kak lang n mak yang paling lama. Hadoii.. memang penat la gak tunggu. Hurm perut dah berkeroncong. Haha. Almaklum la dari pagi tak makan. Excited nak terus pergi wat passport. Haha. Then dah settle semua yer terus makan dekat kafe. Giler penat kot. Haha. Dengan mengantuk lagi. Huhu. Mana tak yer tak leh tido masa dekat kampung tuh. Huhu. Akhir ye passport kami siap semua yer. Tak de pe lagi nk risau da. Haha. Tinggal nak pergi jew nie. Hehe.. nantikan episode perjalanan kami erk. Hehe..

mak and kak lang. waiting their passport..hehehe
Luv n hug
Peace..!!

No comments: