kelopak bunga

Wednesday 5 September 2012

Malam Raya Saya.!!


Assalamualaikum..

Hye you alls..!! okay.. apa cerita raya anda semua?? Mesti happening habis kan.. Selamat Hari Raya saya ucapkan pada bloggers serta kawan – kawan yang sudi membaca blog saya ni. Thanks sudi singgah blog saya.. huhuhu. Hurm nak coret – coret sikit pasal raya tahun ini.. tahun 2012. Hahaha.. mesti la tahun 2012 takkan la tahun 2002 lak kan.. haha.. hurm kali ni saya rasa sangat happening sebab yer tahun giler2 yer raya.. maksud ye tak de la sampai baju raya berdozen kan. Maksud yer beraya sakan dengan sedara mara yang lain. macam xpenah jumpa lak kiteorg ni kan.. happening yer macam bertahun – tahun lama ye tak jumpa.. hahahha.. itu lah nama yer keluarga.. tetap akan berasa seronok bila berjumpa. Weeehhuuu..

Pada mula yer malam raya kiteorg sekeluarga patut pulang ke Ipoh, Perak. Tapi ada sedikit kekangan. Tapi kiteorg tak kisah pon.. its ok bak kata org putih… hahaha.. sebab ye kami ni memahami orang yer.. cewahh puji diri sendiri kot.. perasan lebih ni.. hahah.. jangan marah erk korang2.. ye la kalau tak kite yang memuji siapa lagi kan.. hahha.. adoiii.. da mula nak melalut lain lak.. kang korang boring lak baca.. haha..ok2 continue balik. Hurm then dijadikan cerita kami sekeluarga beraya bertiga je la di rumah. Weee.. seronok gak kan. Tapi tuh la penat yer. Wuuuuu.. hanya orang2 yang merasai je. Haha.

Then dari siang sampai la nak berbuka. Mak saya memasak je keje yer. Hehehe. Anak dier??? Jeng jeng jeng. Mengemas la. Pe lagi. Huhuhu.. kalau semua memasak sape nak mengemas rumah kan. So tugasan saya mengemas. Serta mengosok baju ok. Perghhh. Dah lah banyak baju kan(termasuk mak n ayah tau ye baju tau) so after mengemas semua(padahal mengemas bilik sendiri jew.hahha) mengosok la kite. Hehe. Dah habis berbakul – bakul mengemas saya pon hidangkan makan untuk berbuka. Mak dah tak larat katanya.. okay mak. Tak de hal. Hahha..

Then after buka, ayah tanya nak keluar tak pergi jalan – jalan KL. Ape lagi, saya pon kata la ok jer. Hahaha. Bila lagi kan nk merasa jalan – jalan KL time malam raya. Dulu penah la pergi sekali. Ingat tahun nk pergi lagi la kn. Sekali sampai dekat Bank Negara perghh.. cuba you all teka.. hahhaa.. jam terukkkkkkk… tak boleh nak masuk. Hahhaa.. opsss.. before g KL.. kiteorg pergi Selayang Mall dulu. Hehhee.. membeli sesuatu untuk saya. Nanti saya masukkan gambar. Hahaha.

Hurm dah tak dapat nak masuk Jln TAR kiteorg pon patah balik la.. pasrah tak dapat pergi jalan – jalan sana. Hehe.. tak dapat pon tak pe. Sebab da penat kot. Haha. Balik rumah pon bukan rehat. Mak saya nak masak lagi. Nak masak mee kari.. tahun ini raya kiteorg paling simple. Bak kata Zahiril Adzim n Sheira Ayob tahun ini kiter SimplySiti.. maaf kak Siti.. hehhe..menggunakan nama produk kak siti.. tapi memang guna pon produk kak siti tuh. Hehe. Pukul 2 pagi jugak lah baru dapat melelapkan mata ku.. wuuuuuu.. penattttt.. hahaha.. tapi seronok. Tak payah nak gaduh – gaduh dengan orang lain nak wt keje.. sebab semua kite buat sendiri. Masing – masing tak sakit hati. Haha.. sebab ade pengalamann dulu2 kot. Semua keje nak serahkan pada kami – kami jer. Penat la kami macam tuh. Haha.. tak pe la. Yang penting raya tahun ni best. Ok.. ini baru cerita malam raya.. cerita raya nanti saya cerita di episod lain plak erk. Penat la membebel ni. Korang pon mesti dah penat baca kan. Alaa.. saya tulis pun untuk suka – suka. Disini je la dapat menulis dan meluahkan. Huhu. Thnks pada yang sudi baca erk. Hehe. Saya tengok blog lain semua cantik – cantik.. saya ni baru nak belajar.. haha.. padahal dah lama da blog ni. Cuma tak rajin je. Haha.




Weeee...





Luv n hug..
Peace.!!

No comments: